Multi Organizer

 

 

Veel mensen die mij persoonlijk kennen vinden dat ik opvallend goed ben in opruimen & organiseren.

 

Ik merkte zelf dat ik eigenlijk altijd overal een "to-do" lijstje voor wil maken.
Dat geeft mij orde, overzicht & structuur.

 

Ik werk graag met lijstjes, en ik hou er van dat vrijwel alles in huis een eigen plekje heeft.

Dat klinkt misschien overdreven, maar dat werkt en leeft voor mij het aller-fijnst!

 

In de loop van de jaren heb ik veel mensen in mijn directe omgeving geholpen om op verschillende vlakken "orde op zaken" te stellen.

Dat begon met opruimen in hun huis, eerst één ruimte later een verdieping.
Om vervolgens het hele huis op orde te krijgen.

Ook voor het overzichtelijk maken van de privé administratie werd ik gevraagd.

En zo maakte ik ook fotoboeken via websites om digitaal af te drukken.

Kortom, zodra ik overzicht in de chaos kan maken word ik blij!



In de loop van de tijd kreeg ik door mijn beroep als (thuis)kapster vaak de vraag of ik wat voor hun  kon betekenen.

 

Toen pas kwam ik er achter dat Professional Organizer een erkend beroep is!

Zo ben ik in 2022 professional organizer geworden, en bied ik sindsdien mijn expertise aan.



 

 

Een personal of professional organizer is iemand die anderen helpt bij het organiseren en structureren van activiteiten.

Sommige mensen hebben tijdelijk behoefte aan een professional organizer. 

Bijvoorbeeld voor een verhuizing of om de financiën eenmalig in kaart te brengen.

 

Andere mensen hebben op structurele basis behoefte aan een professional organizer.


Om te leren prioriteiten te stellen, te helpen bij het huishouden of het werk. Agendabeheer

 

Zaken waar een professional organizer vooral bij helpt zijn:

* orde, overzicht en structuur aanbrengen.

* leren opruimen èn opgeruimd houden.

* administratie op orde brengen.

* het leren prioriteiten te stellen.

* het verminderen van keuzetstress.

* het verkrijgen van controle over werk- en privésituaties.

* het leren van effectievere en efficiëntere keuzes maken.

* organiseren en/of stappenplan maken voor bijvoorbeeld een verhuizing of feestje.


Een (personal) organizer kan ook verschillende specialisaties hebben.

(Bijvoorbeeld financiën, thuis-organizer, verhuizen of agendabeheer)

Er bestaan verschillende (erkende) cursussen en opleidingen om competent te zijn en te blijven.

Ook is er een officiële brancheorganisatie, de ......... die de kwaliteit van het beroep bewaakt.

 

Eigenschappen voor een goede personal organizer zijn:

- mensen willen helpen

- sociaal

- "pietje-precies" zijn

- ondernemend ingesteld

- gestructureerd en efficiënt zijn

 

ORGANIZER?

De term ‘professional organizer’ wordt regelmatig verward met de term ‘opruimcoach’.
In verband met de ophef die er ontstaan is bij overmatig en onrechtvaardig gebruik van het woord coach ben ik voorstander van het woord professional of personal organizer. Daarnaast doe je als professional organizer veel meer dan alleen opruimen bij en met je klant, daarom gebruik ik de term opruimcoach zelf niet graag, om alle opties bij mijn klanten open te houden!